Skocz do zawartości
ecuhacked.pl

Jak zacząć z chip tuningiem ?


Admin

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj, spróbuje w skrócie opisać jak wyglądały moje początki. 

 

Zawsze byłem fanatykiem  modyfikacji w samochodzie, wiec przy pierwszej większej ilości czasu wpadł pomysł na podkręcenie. 

Pierwsze auto które podkręcałem chyba możliwie najlepsze do rozpoczęcia takiej przygody to stary poczciwy Vw Passat 1.9 TDI AWX 130 koni mechanicznych na pompo wtryskach. Oczywiście zacząłem szukać od dupy strony informacji których w internecie praktycznie nie ma. 

Pierwsze hasło jakie wrzuciłem w wyszukiwarkę google to "Jak zrobić chip tuning" i trafiałem tylko na porady  zrób mape, wymień ic, turbo i wtryski. Nikt nie pisał jak zrobić mape, ewentualnie każdy się oferował, że może mi zrobić tanio mape przez internet za kilka zł. Znalazłem też sklep z gotowymi mapami. Drugim moim hasłem wrzuconym w wyszukiwarkę było "Jak zrobić mape silnika" no i na to hasło znalazłem tylko reklamy ludzi zajmujących się tym. Po pierwszym głębszym przemyśleniu wpadłem na pomysł żeby sprawdzić jaki sterownik mam w passacie. Oczywiście był to edc15, kolejnym etapem było znalezienie programu do modyfikacji wsadów w edc 15 i tutaj z pomocą przyszło zagraniczne forum z linkiem do ogólnodostępnego programu edc 15 suite. Miałem program do edycji map, miałem kilka czystych map z internetu i godzinę oglądania filmików na youtube z instrukcjami od ludzi. Trzecim hasłem wrzuconym w google było "Jak zgrać mape z vw/Jak zgrać wsad silnika z vw" i na to odpowiedź znalazłem bardzo szybko. Ogrom programów do zakupienia na allegro w śmiesznych pieniądzach. W moim przypadku padło na podróbkę mpps'a (pierwszy film jaki trafiłem na yt ze zgrywaniem mapy był mpps). Program + kabel udało mi się nabyć za 40zł plus wysyłka. Miałem wszystko wiec czas start. Program do zgrywania mapy zainstalowany i nie działa. W Win 11 trzeba odpowiednio skonfigurować port usb pod chip w kablu. Po 30 minutach udało mi się mapa zgrana. Pierwsze modyfikacje oczywiście obejmowały zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia turbo  praktycznie do maksimum. Wszystko robione za pomocą wiedzy znalezionej w interneci którą postaram się skompletować na forum. Kolejny punkt wgranie mapy, tutaj kluczowy punkt edc suite automatycznie sprawdza sumy kontrolne wiec nie ma mowy o wysypaniu sterownika. Program do zgrywania/wgrywania nie działa. Okazało się, że trzeba go przed każdym włączeniem zainstalować na nowo, taki urok podróbek z allegro. Pierwsza mapa wgrana czuć, że jest lepiej ale nie wiadomo na ile. Kolejnym krokiem było wy programowanie zaworu egr, wedle poradnika z youtube które nic nie dało. Mimo zmian wartości w mapie egr w logach z vcds'a wyszło, że egr dalej pracuje, ale o tym w innym artykule. Kolejnymi krokami były zmiany wartości zaworka n75, czujnika dymienia (dopiero po tym było czuć kopa) i przyśpieszenie rekacji na pedał gazu "driver whish". Całość zajeła mi człowiekowi nie posiadającemu żadnej wiedzy w tym temacie łącznie 3 dni po około 2-3 godzinny dziennie. Z czego zrobienie mapy to było 15 minut. Szukając infromacji trafiłem na bardzo fajny artykuł który mówił że "Każdego diesla można podkręcić ponieważ ma kaganiec ekologii" 

 

Dla ludzi chcących spróbować, jednak mających mieszane uczucia po znalezieniu miliona postów "Jak nie robiłeś to nie rób, bo nie odpalisz" powiem tylko, że warto spróbować. Każdego diesla można w łatwy sposób podkręcić o 30 koni i nie trzeba mieć zbyt dużo wiedzy. Ktoś napisz bo dziura w tłoku albo coś wypadnie bokiem ? Pytanie w jakiej kondycji jest ten silnik. U mnie testy było robione na passacie z przebiegiem ponad 500 tyś i przez ponad 150 tyś km nic nie wypadło jedynie sprzęgło się poddało i poduszki pod silnikiem, ale to przez czerpanie radości z jazdy. W Polsce chip tuning jest dalej takim tematem tabu, wiadomo nikt nie udostępnia wiedzy na której zarabia. Każdy tuner oferuje bezpieczne podkręcenie diesla o 30 koni samym programem, bo to jest stosunkowo łatwe, mało jednak ludzi oferuje podkręcenie diesla programem o 50 czy 70 koni, bo to jest praktycznie nie możliwe. A te 30 koni to po prostu uwolnienie auta od ekologii czy tam normy spalin która jest z góry narzucana producentom aut. 

 

 

Powyższa historia to opis mojego pierwszego razu.

 

Autor: ecuhacked.pl ©2023

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.